Küresünniler ve 1921'de Türkiyeye Göçleri
Büyük ve meşhur Azerbaycan aşiretlerinden biride küresünnilerdir. Küresünniler hakkında çok ve çeşitli görüşler bulunmaktadır. Ama genelde görüşler tarihsel kaynaklara dayanmamaktadır. Sadece tahmin ve bazı dillerdeki kelime benzerliğinden kaynaklanan görüşler yer almaktadır. Ama ben bu konu üzerinde araştırma yaptım ki, tarihi kaynaklardan ve tarihçilerin görüşlerinden yararlanarak küresünnilerin nereden geldikleri hakkında en doğru ve inandırıcı kaynaklara dayanan bilgileri öne sürerek bir neticeye varayım.
|
Küresünniler Azerbaycan’ın, İran’daki Urmiye gölünün batısından,Türkiye’nin Van gölüne kadar uzanan bölümünde yaşamaktadırlar ki;sadece İran kısmında yaşayanların sayısı yüz binden fazladır. Urmiye,Salmas ve Hoy kentlerinde ve civarlarında yaşamaktadırlar. Onlara ait olan köylerin isimleri şöyledir:
Urmiye Küresünni Köyleri Gulunci(Quluncu), Gecin, Velinde, Heneye(Xeneye), Balov, Mirava, Neybin, Balaniş, Dol Dize, Kehriz ve Kultepe. Hoy Küresünni Köyleri:Estiran, Yestikan, Babekan, Dize, Geretepe, Kotur(Qotur), Mehin(Mexin), Raviyan, Zeri, Kukut, Almali, Zeyve, Hindivan ve Körpiran Salmas Küresünni KöyleriŞekeryazi, İstisu, Kaniyan, Verdan, Ala Sürme, Şireki, Silav, Höder, Hakveran(Haqveran), Çiçek ve Mafkendi Rikava, Seremerih, Şeydan, Gulan Yengice, Ağziyaret ve Şorik.
Küresünniler hakkında çok görüşler vardır. Onlardan biri Türkiye askeriyesi tarafından küçük araştırma olarak bir kitapta belirtilmiştir. Bu araştırmada onlardan uyrukları belli olmayan bir toplum ve” Horasanlı ”olarak söz edilmiş ve Salmas küresünniler aşiretinin önderinin adının Hasan olması ve onunda kör olmasından dolayı ”Körhasanlı” adını aldıkları ve sonra küresünni olarak isminin değiştiğinden aynı kitapta söz edilmiştir. Bir diğer görüşse sorani kürt kelimesine benzerliğinden yola çıkmıştır; sorani kürtcesinde ”kure” “Oğul” ve ya ”Oğlan”anlamına gelmektedir ve onlarında diğer İran Azerileri gibi Şii mezhebinden olmayıp da, Sünni oldukları için ”Sünni Oğulları” anlamına gelen bu ismi vermişlerdir. Diğer bakışsa onların Şah İsmail Safavi zamanında Sünnilikten Şiiliğe dönmeleri için kör edilmiş olmaları ve o zamandan beri ”küre Sünni” yani Kör Sünniler olarak adlandırıldıklarından yanadır. Bu konuda araştırmamız devam edecek çünkü; ”Aleksandero Bavzan ”isimli bir İtalyan yazar ”İranlılar” adlı kitabında şöyle yazıyor; “Şah İsmail Safavi 1501 yılında Tebriz’i aldıktan sonra Tebriz’in Sünni halkına meydanlarda Hz.Ebubekir, Hz.Ömer ve Hz.Osman’a küfür etmelerini ve onları lanetlemelerini emretti ve her kim karşı çıkarsa kafasını bedeninden ayırmalarını söyledi”. Bu dönemde belki de küresünniler kendi Şafii mezheplerinden dönmeleri için kör edilmişler ve buna göre de Fars dilinde ”Kure sonni ” yani kör Sünniler olarak adlanmışlar ama şimdilik hiç bir kaynaktan bu konuda bilgi bulmuş değiliz. Ancak biliyoruz ki kör etmek Safavi döneminde sık sık yaşanmış bir olaydır ve “İranlılar” kitabında Şah Abbas’ın kendi kardeşlerini kör etmesinden söz edilmiştir. Tarihçilerin küresünniler hakkında aynı fikirde oldukları bir konu üzerinde durmak istiyorum.Küresünniler Çepni Oğuzlarındandırlar ki,ilk Türk boylarından olarak çok çok eskiden Çin’in batısından yola çıkarak Kafkaslardan gelmişler ve Hazar denizinin güneyinden (İrandan),Güney Azerbaycan’dan Türkiye’ye geçerek anadoludan karadeniz civarına gitmişlerdir. Çünkü tarihde bu bilgileri bulmaktayız;
” vantarim sitesinden” 1043 yıllarında Ebulheyce Hezbani yönetimindeki ve Urmiye'de bulunan Türkmenlerin Van Gölü akınları yaparak Bizans generali Hacik'in kuvvetlerini mağlup ettiğini ve Hacik'in de bu çalışmalar sırasında öldüğünü görmekteyiz. 1045 yılında Tuğrul Bey'in emirleri doğrultusunda Mardin ve Diyarbakır bölgesindeki Türkmen beylerinden Oğuz oğlu Mansur, Göktaş, Anası oğlu, Boğu gibi beyler Van Gölü bölgesindeki Bizans kuvvetlerini yenilgiye uğratmışlardır. Sultan Tuğrul 1045 yılında bizzat komuta ettiği ordusuyla Muradiye (Bergiri) ve Erciş'i fethetmiştir. Tuğrul Bey burayı almaya muvaffak olamamıştır. 1064 yılında Sultan Alpaslan'ın oğlu Melikşah tarafından Van'ın etrafındaki bir çok kale ve şehir fethedilmiştir. Sultan Alpaslan fethedilen bölgenin yönetimini sefere katılan yasal emirlere bırakmıştır. Van Gölü Bölgesi Nahçıvan Emiri Sakaroğlu Ebu Duef yönetimine geçmiştir. 1071 Malazgirt Zaferi'nden sonra ise Türklerin Anadolu'daki ve bölgedeki egemenlikleri tam olarak sağlanmıştır. Buradanda anlaşılacağı üzere Çepni Türkleri İranda yerleşmişler, oradan Van tarafına yürümüşler, oradan da karadeniz civarına gitmişler ve çeşitli yerlerde yerleşmişlerdir. Ayrıca Çepni boylarının Giresunda da yaşadıkları tarih bilgileri içinde yer almaktadır. Bu konuda Tohid Melikzade Dilmegani farsca yazılarında şöyle yazıyor; “Küresünliler Safavi döneminden önce karadeniz civarında yaşıyorlardı ve Çepni Oğuzlarıından bir bölüklerdi. Sufilik düşüncelerine meyilli olduklarından dolayı Osmanlı’nın şeriat hükümetiyle zaman zaman ihtilaflar yaşamışlardır.” Bir başka konuya budur ki farsca yazilan"Yehudiyan-e-Mahfi ve Tarikate Baktaşi"isimli kitapda okuyoruz ki 17 ve 18 yuzyillarinda Bektaşi tarikati ilerledi,bu nedenden dolayi ikinci Sultan Mahmut onların başlarını öldurdi ve bazı aşiretlerinide sürgün etdi.Cevdet paşa tarihinde bazi tayfalar yanlişlikla Bektaşi firkasından sanilmişlar ve bu firkadan olmadıkları halde sürgün edilmişler.Cevdet Paşa kendı kitabında onlardan bir liste açiklamış.Acaba bu yanlişlıkla sürgün edilenler kimlerdir?Acaba Küresünnilerle bir ilgisi varmı?Bu konuda araştırma devam etmektedır. Nedeni tam belli olmayan sebebden dolayı Giresünı yavaş yavaş terk etmeye başlamışlar.1279 yıllarında toplu halde Sinop’ta bulunmuşlar ve zaman zaman Trabzon hükümdarıyla savaşmışlardır. Bozok sitesinde Tohid Melikzade Dilmegani ve Dr. Yaşar Kalafat şöyle yazıyorlar: “Giresunlu veya Küresünni Türkmen-Oğuz toplumu Azerbaycan'ın Hoy, Salmaz ve Urmiye bölgelerinde, Urmiye Gölü'nün batı kısmında yaşamaktadırlar. Güney Azerbaycan'da bu toplumun,Karadeniz'in Giresun bölgesinden geldikleri kanâati hâkimdir. Çepni Türkmenlerindendirler. Mezhepleri Caferî veya Hanefî değil, Şâfiî'dir. Lehçeleri Karadeniz ve Tebriz Türkçe’si arasında bir karakter arz eder. Şâfiîlik Türkmen Türkleri arasında pek görülmez. Doğu Anadolu'da bir kısım kırmanç ve zazalar arasında görülür. Kuzey Mezopotamya'da Erbil ve Kerkük yöresinin bir kısım Türkmenleri arasında Şâfiî inançlı aşiretler vardır. Bu durum Sünnî inançlı olan Osmanlı ve Şîi inançlı olan İran Türklüğü arasında yaşanan bir sıkışmışlığın sonucu, birlikte yaşadıkları bahtinan ve barzan Şâfiî aşiretlerinden de etkilenerek, Şâfiî oldukları şeklinde izâh edilmektedir. Güney Azerbaycanlı aydınların kanâatine göre Giresun boyunun Anadolu'daki kesimi de birkaç yüz yıl evveline kadar Alevî inançlı idi. Türkiye Çepnileri'nin bazı kesimlerinin hâlâ Alevî inançlı oldukları görüşünün yanı sıra, Çepniler'in eski Alevîler oldukları görüşünü savunanlar da vardır.” Vilayet nameye göre Kırşehir’in Sulucukarahöyük köyüne gelen Hacı Bektaşi Veli’nin ilk müritleri Çepni Türkmenleriymişler .Çepnilerin önemli bir kısmı Türkmen Baba İshak isyanlarına 1240 yıllarında katılmaları görüşü vardır ve 1277 yıllarında Sinop’ta yaşamışlar ve aynı yılda Trabzon Rum imparatorluğu saldırısını önleyerek şehri düşman eline bırakmamışlar ve onu mağlup etmişler. Daha sonra Canik denilen ve sık ormanlık olan ve Giresun’a kadar uzanan yerleri yavaş yavaş fethetmişler. Trabzon'un güney ve batısındaki yörelere de Çepniler'in yerleştiğini biliyoruz. İspanyol elçisi Clavijo, Trabzon'dan Erzincan'a gelirken yolda Cepniler'e ait bir kale görmüştü. Prof. Dr. Faruk Sümer, Trabzon Bölgesi Çepnileri hakkında şu bilgileri vermektedir: "Osmanlı coğrafyacılarından Mehmet Aşık'ın XVI. yüzyılın sonlarında yazdığı Menazirü'1evalim adlı eserinde Trabzon yöresinde yaşayan Türk halkından önemli bir kısmının Çepniler'den oluştuğu, yörenin batı ve güney tarafındaki dağların da Çepni dağları adını taşıdığı yolunda bir kaydın bulunduğu bilinmektedir. Tahrir defterlerinden Çepniler'le ilgili mühim kayıtlar elde edilmektedir.” Çepniler'den bir bölük, Uzun Hasan Bey zamanında Akkoyunlu hizmetine girmiştir. Bu Çepniler'in başında İl-Aldı Bey bulunuyordu. Hasan Bey'in 837 (1468-1469) yılında Bitlis'in fethine gönderildiği emirler arasında İl-Aldı Bey de vardı. İl Aldı Bey'in dirliğinin Doğuanadolu'da olduğu anlaşılıyor. 883 (1478) yılında Yakup Bey,Uzun Hasan Bey'in ölümünden sonra Akkoyunlu tahtına geçen ağabeyi Sultan Halil'in üzerine yürüdüğü zaman İl-Aldı Bey de ona katılmıştı. İki kardeş Hoy yakınındaki emirlerden Bayındır Bey, İsfendiyar oğlu Kızıl Ahmet Bey ile İl-Aldı Bey'i savaşın yapılacağı yeri seçmekle görevlendirmişti. İl-Aldı Bey Çepnileri’nin, Trabzon bölgesi Çepnileri'nden olmaları kuvvetle ihtimaldir. Büyük bir olasılıkla o zamanlar İlaldı Bey İran’daki Küresünnilerin başında olan kişiymiş. Akkoyunluların halefi olan Safeviler'in hizmetinde de Çepniler vardı. Yine Kanuni devrinde Doğu Anadolu'da, hatta Irak'taki kalelerde gönüllü olarak görev yapan çokça Çepni bulunduğu anlaşılıyor. Bunların çoğu Trabzon ve Canik Çepnileri'nden idi. 975 (1567) yılında Bayburt Alaybeyinin de Çepniler'den olduğunu biliyoruz(5)." XVI. yüzyılda Çepni Boyu'na bağlı oymaklar; Halep Türkmenleri, Ulu-Yörükler, Dulkadirliler, Atçekenler, İran Türkmenleri arasında ve Adana, Trabzon, Koçhisar (Şerefli), Hamid Sancağı, Çorum ve Bozok'ta yaşıyorlardı. 1548 yıllarında kanuni Sultan Süleyman zamanında Van valisi küresünnilerden birisiymiş ve aynı zamanda Urmiye valisi de küresünnilerdenmiş.Küresünniler 1585 M ve 1568M yıllarında Osmanlı Hükümdarı tarafından Safavilere yardımda bulundukları için Van,Erciş ve Ahlat kalelerinden ihraç edilmişler. Tohid Dilmegani Erciş kalesinin Küresünniler tarafından Safavilere verilmesi kanaatindedir ama “Alem Araye Ebbasi” kitabında ki Safavilerin en önemli tarih yazısı sayılır, Erciş kalesinin kürtler tarafından teslim edilmesi yazılmaktadır ve küresünnilerle ilgisi yoktur. Küresünnilerin İran’da (Güney Azerbaycan’da) 3büyük ve müstahkem kaleleri vardır ki isimleri Köroğlu kalesi,Kız kalesi ve Oğlan kalesi olarak adlanmaktadır. Çepni Oğuzları;İran,Türkiye ve dünyanın her bir tarafında olabilirler ve asil Türkler olarak tanımlanmaktadırlar.Bu boyu eğer mezhep olarak gruplarsak tabii ki çeşitli gruplara ayrılacaklar ama sadece Çepniler olarak düşünürsek büyük bir toplumdan söz etmiş olacağız. Çepnilerin bir çoğu alevi veya Bektaşi ve bazıları Şii’dirler. Ama bu büyük kısmın Sünni olanlarına ve daha doğrusu Sünni mezhebinde kalanlarına Küresünni diyoruz. Küresünniler zaman zaman bazı problemlerden dolayı İran’dan (Azerbaycan’dan) Türkiye’den ve başka yerlerden göç edenlerdir ki,bunlardan Simitgo kürt aşiretinin zamanında zulümlerden dolayı bazılarının Türkiye’ye kaçtıklarını ve Van’da ikamet ettiklerini biliyoruz. İran Küresünni bölgelerinde büyük savaşlar olduğunu da biliyoruz ki bunlardan biri tarihte Şekeryazi savaşı olarak geçmektedir.Bu zulümlere karşı Osmanlı hükümeti İran’da Küresünni köylerini ele geçirmiş ve 3 sene Osmanlı hükümeti emrinde kalmış. Firuz Saeidi |
Küresünnilerin 1921de Güney Azerbaycan'dan Türkiye'ye Göçmeleri
1921 ve 1922 yillarinda Küresünnilerin İranda oturum yerlerinde çok karişikliklar olmuştur bunlardan Ermenilerin Marmişo adli liderliğinde isyanlari ve ondan sonrada İsmail ağa Simitgo adli kürt aşiretinin Ermenilerle savaşmasi ve Marmişoyı öldürmesidir.bu sirada tabii ki İran hökumetide mudahelede bulunmuştur ve Osmanlilarda herzamanki gibi kurtarici rolunı oynamişlardır.
O zamanlarda kim hakli ya kim haksız konusunda bir şey söylemiyorum , sadece Küresünnilerin o zamanlarda nasil sürgün düşmeleri hakda "Şekeryazı ve Sarıtaş Savaşı" kitabindan istifade ederek, söz edeceğim.
1301 Şemsi yili(1922M) esnasında söz etdiğimiz kürtler,Ermeniler ve İran Devleti arasında çıkan savaşlarda tabii ki Küresünnilerde boş durmamıştır ve kendi mal,can ve namuslarini korumak için silahlanmişlardır ve Küresünni mehalinın(Salmas Küresünnilerinin köylerinin mecmuesi) merkezi olan Sılav köyunde toplanan aksakallardan emir beklemekteymişler.Tabii ki İran devleti Simitgoyı mağlup etdikten sonra,devletden başka bir güc istemiyordı. Küresünnilerinde silahli kalmalarini makbul bulmamıştır,o yuzden bir mektup devlet komutanlari tarafindan Hasan Salmasi tevessütüyle Küresünni aksakallarina Sılav köyune gönderilmiştir ve onlardan kendi silahlarını teslim etmelerini ve devletden itaet etmelerini istemişlerdir.25 Esed burcu gecesi devlet ordusunun bir kismi dilmekanda oturak eder ve sabah saat 11 de Muğancuk yolundan Sılava taraf hareket eder, gece 26 sinda devlet ordusu Sılav etrafında ikamet eder.(Sılav köyunde su bulunmuyormuş ve o civar köyler bir nehirden su aliyorlarmış.)
26si sabahında saat 7de devlet ordusu Raviyan köyune taraf ki Sılavın kuzey batisindadir harekete başlar ve orada Seyyid Mir Huseyn devlet ordusuna katilar ve Küresünnilerin teslim davetini kabul etmemelerini ve Osmanli topraklarina göçe başlamalarini haber verer.
Bu sirada Şekeryazı, Kangenı, Rıkava, Seremerih, Verdan, Şorik, Sılav, Çiçek ve Orban temamen boşalir ve mahsullari biçilmeden yerde kalarlar.Aynı gün saat 9 da devlet ordusu Orbandan Küresünni kaçaklarını yakalamaya yola düşer.Küresünniler Küre yolundan hareket etmişlerdı ki bu yol takriben 6 kilmetre batıya uzanmış ve oradanda 7 kilumetre Karaçay imtidatında doğudan batiya uzanan bir yoldur.Bu yolda Karakaya dagının imtidatında Küresünnilerden bazilari gözüküyorlar ki dağın yuceliklerınde durmuşlar ve çocuk,kadin ve hayvanlarının hareket hattini koruyorlardı.Onlar çok cesurca savaşiyorlardı ki Sipehpod(General)Emanollahi Cihanbani onların namuslari tehlikede oldukları için bele cesurca savaşdiklarini yaziyor.Onlar devlet güclerını geriye sürüyorlardı ,bu savaşda Küresünnilerden iki oldürülmüş cesetleri geriye kaliyor ama gerisini kendileriyle götürüyorlar.onlari takip ederler ve 27si gece yarısı saat 3de Raviyan deresinden Keşkük gerdenesi istikametinde kendi mal ve haşemleriyle Osmanli hüdütüna taraf hareket ederken gözüküyorlar .Büyük bir savaş başlar ki gece 3den öylen saat 2ye kadar sürer.Küresünnilerin cesaretli savaşmalarından dolayı ve devlet başda giden ordusı serhetti geçmesinden ( Hiratuvalaziya kadar ) dolayı komutanlar ordularina yakaladiklari esirler ve topladıkları ğanimetlerle birlikte geri dönmelerını emr ederler.
Sonucda adi geçen kitapda yazıldiğına dayanarak 2500 baş koyun,inek,öküz,keçı ve sayire Küresünnilerden ğanimet alınır.Artı Küresünni alimlerinden Şekeryazılı Muhammet Kesim ,Muhammet Sadik ve Muhammed Parsa efendileri ve 150 kişi kadın , çocuk ve erkek esir alınır.Muhammet Kesim efendiyi hörmetle ağırlarlar ve sonrada kendi muritlerini ve diger Küresünnileri İrana geri döndürmesi için birakarlar ve diger esirlerdende her birinden 5 Gıran(Riyal) alip birakarlar, Muhammet Sadik ve Muhammet Parsayıda Muhammet Kesim vesikası ve rehine olarak Hoy kentine götürerler.
Şimdi o zamandandır ki bir büyük Küresünni aşireti türkiyenin doğusunda yaşamaktadır ki bazıları zaman zaman Türkiyenin başka kentlerinede yerleşmişlerdir.Bu toplumdan bazıları geri dönsede bir çoğü orada ikamet etmeye devam etdi ve daha sonrada türkiye onları vetendaşliğa kabul etdı.Bu sirada bir çok yakın akrabalar ayrı düştü.
Bazen iki kardeş bazense anne çocuk ayri kaldı ve senelerce iki taraftanda kavuşmak hasreti alişib yandı.
Bazıları Pasaban dedikleri İzinnameyle geri gelsede bazıları hiç bir zaman kavuşamadı.Ama onların çocukları ve nevelerı zaman zaman akrabalarini aradı ve bir çoğu dedelerinin ve nenelerinin hasretle andikları ve kendileriyle toprağa götürdüklerı özlemi bir az olsun diye söndurmeye çaliştı.Burdan Küresünniler bu türküyı ve ya kendi deyişleriyle Bu "yırı" söyledı.
Türkiye Türkçesi İle;
Lanet gelsin karibliğin adına
Güvenmeyin lezzetine tatina
Herden düşende kohum kardeş yadına
Heç durmaz gözünün yaşı karibin
Karib yerde hasta tüşsem ben ölsem
Anam yoktur sızıldiye yaş töke
Bacım yoktur sine söke saç töke
Kardeş yoktur mezarıma taş töke
Satındı toprağı taşı karibin
Azerbaycan Türkçesi İle;
Nehlet gelsin qeriblığın adina
Güvenmeyin lezzetine dadina
Herden düşende qohum qardaş yadına
Heç durmer gözünün yaşı qeribin
Qerib yerde xeste düşsem men ölsem
Anam yoxdı sızıldiye yaş töke
Bacım yoxdı sine söke saç töke
Qardaş yoxdı mezarıma daş töke
Satındi torpağı daşı qeribin
Firuz Saeidi
Küresünni Yerleşim Birimleri
Son yıllarda nüfusun artması ile ilgili olarak işsizlik artmıştır. Bunun sonucu olarak küresunniler bazı illere gitmeye başladılar. Gittikleri illerin başında Türkiyede Bursa, Mersin, İstanbul, Ankara ve İranda Tahran,Şiraz ve Kerec gibi illere yerleşmeye başladılar. Bursa ve Mersin illerinde Küresunni vakıf dernekleri kurmuşlardır
Türkiye
Van merkez olmak üzere: İskele Mahallesi-Yalı Mahallesi- Beyüzümü Mahallesi (Şahbağı)- Sihke Mahallesi.
Van merkeze bağlı köyler ise: Alaköy- Karagündüz Köyü- Kasımoğlu Köyü - ardakçı Köyü- Lamizgirt Köyü -Direşin Köyü- Köprüler Köyü (Gem).
Van ilinin ilçeleri: Özalp ilçesi- Saray ilçesi- Çaldıran ilçesi- Başkale ilçesi- Edremit ilçesi ve Bitlise bağlı Ahlat ilçesi
Güney Azerbaycan
|
Güney Azerbaycan |
Güney Azerbaycan |
Güney Azerbaycan |
|
Urmiye |
Hoy (Xoy) |
Salmas |
|
Gulunci(Quluncu) Balov Gecin Velinde Heneye(Xeneye) Mirava Neybin Balaniş(Balanıc) Dol Dize Tümeter Kükede Kehriz Didan Kultepe |
Estiran Yestikan Babekan Dize Geretepe Kotur(Qotur) Mahali Mehin(Mexin) Raviyan Zeri Kukut Almali Zeyve Hindivan Körpiran |
Şekeryazı İstisu Kaniyan Verdan Ala Sürme Şireki Silav Höder Hakveran(Haqveran) Çiçek Rikava Seremerih Şeydan Gulan Yengice Ağziyaret Şorik Orban |
Yorum yaz! :: Arkadaşına Gönder!
40 yorum yazilmistir
2009-07-09 10:03:45 - Türklüğün Tırnağının Pisliği Bile Olmayan Ekrad Gibileri Adam Olmayı Biz Size Öğretmesini Biliriz.
Yazan: Tekin Yardım (KaraGündüz)Merhaba Öncelikle Kendini Bilmez Aslını Bilmiyorsunuzki Konuşan Ekrad78 Sana O kadar Gülüyorumki Acıyorum Sen Vanda Ya Kürt Var diyorsun Ya ermeni Ermeniler Vanı İşgal etmek İçin Sürekli Vana Girerken Biz KUresinliler Kale Olarak Sınırlarda Nöbet Tutmuşuz Gerçi Senin Gibilerin Kafası Basmaz Ancak Konuşmak İÇin Konuşursunuz Bir bok Bildiğinden Değil Kürensililer ekrad senin gibi içinde fesatlık kalleşlik ego tatmin etmek için konuşmaz.Sen Değil Türlük Türklüğün Tırnağının Pisliği Bile OLamassın.....
Bağlantı - -
2009-06-10 21:38:13 - TÜRKÜZ
Yazan: isimsizKANI BOZUK EKRAD 78. Küresinliler özbe öz TÜRKTÜR.
ASIL SİZ KENDİNİZE BAKIN.TARİHİ OLMAYAN MAHLUKATLAR.BU SİTEYE GİRİPTE YORUM YAZMAYIN VE KİRLETMEYİN.NEREYE DOKUNSANIZ ORAYA ŞER BULAŞTIRIISINIZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.
Bağlantı - -
2009-06-08 15:02:44 - Küresünni -- Sünni Azeri
Yazan: habilİranda bulunan kürtlerin ekseriyeti sünni olmakla beraber, hiçbir şekilde küresünni olarak anılmamışlar ve kendilerine bu ismi vermemişlerdir. Burada edebiyat yaptığını sanarak yorum yapanların, hem konuyu bilmedikleri hem de küresünni leri tanımadıkları açıktır. Böylesine bilmeden ve şartlanarak aksini iddia edenler, genellikle yaptıkları gibi menfî yönde tesir etmeye çalışmaktan başka bir şey yapmıyorlar. Küresünniler kimliklerine şimdiye kadar sahip çıkarak dik duruşlarını göstermişler ve bugünden sonrada göstermeye devam edeceklerdir.
Bağlantı - -
2009-06-07 20:42:25 - küresünnü yani kürt iran sünnüsü
Yazan: ekrad78hey hat keçeli keçeliler.gelen neslin tükrüklerini bahar yağmuru diye yüzünüze bir şamar sillesi misali yemek istemiyorsanız soyunuzu öğreniniz.yorumlarınızı okudum.ve hepinize yuh çekiyorum.asimilasyon entirikalıları.soyunuzu sopunuzu bilmiyorsunuz atıp tutuyorsunuz.biri yok kürtleri sevmiyorum diğeri ben türküm gibi ciyak ciyak yazılar yazıyorsunuz.küresinlinin daha manasını bilmeyen soyunu sopunu mu bilecek.van da türk olmaz.ya kürt olur veya ermeniden dönme olur.gidin küresinlilerin tarihini okuyun daha sonra hepinizle münazara edeyim.
şu şiirimide okuyun belki birşeyler kaparsınız
ZİLANDAN HAYKIRIŞ
Buğulu gözlerinle
Bakma bana öyle
Akıtma
Kana bürünmüş damlaları
Gönlüme
Sakla damlaları
Açması beklenen kanlı güllere
İsyanım sana değil
Bakışlarındaki kötü maziye
Boynunu büküp
Açma bağrını zulümlere
Dik dur-ki
Okunsun sinendeki kara çile
Sanma kader yazısıdır
Silinmez diye
Zaman yakındır
Yazılan tarihe dur demeye
Sürme kirli ellerini
Gözyaşlarıyla yoğrulmuş toprağa
Koparma
Dolar elin
Nergislerden akan kanlarla
Kulak ver
Yılların unutturmaya çalıştığı
Çığlıklara
Zilan hasret kalmıştır
Yıllar yılı çığlıksız ruhlara
…………………zilandan haykırış……………………………
Bağlantı - -
2009-06-04 20:05:11 - yeter ben kürt değilim ben öz be öz azeri türküyüm küresinliyim karagündüzlüyüm
Yazan: vanlı türkçırpınırdı karadeniz bakıp türkün bayrağına ah ölmeden bir görseydim düşebilsem toprağına.ben bu ülkenin kılına babam zarar vermek istese babama düşman olurum devlet kutsaldır.biz kürt olmadığımız halde bize pkk lı gibi davrananlar bizi yaralıyor.başımıza taş yağsada ülkemizi çok seviyoruz.lütfen vanda yaşayan türklerin feryadını duyun..SENİN GÖLGENDE DOĞDUM SENİN GÖLGENDE ÖLECEĞİM İNŞALLAH AY YILDIZIM...........
Bağlantı - -
2009-06-02 19:51:47 - kayıtsız kalmayalım
Yazan: y.çomakARKADAŞLAR BÜTÜN YAZILANLARI OKUDUM AMA HEP AYNI ŞEYLERDEN BAHSEDİLİYOR TAMAM BENDE KOYU BİR MİLLİYETÇİ VE KÜRESİNLİYİM BENİM BURDA DİYEBLECEĞİM TEK ŞEY VARDIR İNSANLAR ARASINDA AYRIM YAPMAYALIM SADECE AYRIMCI DAVRANANLARI AYRIMCI OLMAMALARI İÇİN YOLA GETİRELİM VE BUDA BİZİM ELİMİZDE LÜTFEN SÖYLEDİKLERİMİ DİKKATE ALIN BİZİM YAPACAĞIMIZ TEK ŞEY HEPİMİZ ZATEN BU BAYRAĞIN ALTINDA YAŞIYORUZ VE BU BAYRAĞI KANIMIZIN SON DAMLASINA KADAR KORUYACAĞIZ ELBETTE BU BAYRAĞA SAHİP ÇIKALIM BÖYLE KONUŞMAKLA OLMAZ BİRLEŞELİM BAZI ARKADAŞLARDA İSİMLERİNİ SAKLAMIŞLAR İSİMSZ DİYE BİŞE YOKTUR CANI VEREN ALLAH ALANDA ANCA O OLACAKTIR KORKUYORSAK EĞERKİ BİŞEYLERDEN KUSURA BAKMAYIN AMA İMANIMIZ ZAYIFTIR O ZAMAN BU ARADA BU SİTEDE YAZILANLAR BENİ DUYGULANDIRDI BİRÇOK İSMİ GEÇEN ARKADAŞI DA TANIYORUM UNUTMADAN KIRMAK VEYA DÖKMEKLE HİÇBİR YERE VARILMAZ SADECE BİZİM YAPACAĞIMIZ İDEOLOJİK OLARAK DÜŞÜNÜP ÖYLE HAREKET ETMEK ÇÜNKÜ BİZLER CAHİL DEĞİLİZ BEN AYNEN SİZLER GİBİ AZERİ KÖKEN OLMADAN AYNI ZAMANDA TÜRKBAYRAĞI ALTINDA YAŞAMAKTAN İNANILMAZ HAZ ALIYORUM VE ALACAM DA ...
Bağlantı - -
2009-05-27 16:14:19 - küresinlilerin doğuşu
Yazan: cimşitben küresinli cimşit.burdan azerileri ......selamlıyorum.
Bağlantı - -
2009-05-27 15:59:10 - ben kürt değilim
Yazan: derya hilal oktayannem küresinli babam ise eruhlubir kürt ben ise melez biriyim bu durumda kürt değilim galiba.çünkü ben kürtleri sevmiyorum
Bağlantı - -
2009-05-26 08:58:40 - ben türküm
Yazan: VAN`LI HAMZAsevgili türk kardeşlerim küresinli kardeşlerim sizi çok seviyorum
Bağlantı - -
2009-05-25 16:18:44 - bende karagündüzlüyüm....
Yazan: hakan polaterselamun aleyküm.bir çok arkadaşın mesajlarına bakamadım ama okuduklarım kadarıyla her kes aynı fikirde ve bir kaç arkadaş dedelerinden babalarından duyduklarıyla bizim safkan türk oluşumuzu söylüyor bende annemden sorduğumda aynı oda birkaç arkadaşın söylediği gibi irandan kürtlerin baskılarından çıkıp geldiklerini söylüyorlar.her neyse arkadaşlar bizlerin sayısı azımsanamayacak kadar çok ve hatta irandaki soydaşlarımızla bağlantılı olan akarabalarımız bile var.. canlarım birbirimizle daha çok irtabat kurmalı vanda ki toplumsal olaylara karşı tepkimizi koymalı vanın adının dtp liler tarafından kirletilmesine izin vermemeliyiz.vana ve türkiyeye faydalı her işte bizler olmalıyız.. bunlar içinde birliktelik şarttır. selamun aleyküm.
Bağlantı - -
2009-05-25 10:03:33 - KÜRT KÜRESİN
Yazan: VAN`LI HAMZASEVGİLİ KARDEŞLERİM BU KAVGAYA BİR SON SON VERELİM ARTIK BENCE SAVAŞMAYALIM SEVİŞELİM......
Bağlantı - -
2009-05-20 17:32:08 - ASİL SOY
Yazan: FERDİ CANCANGİRESUNLU SONER KARDEŞİME BİRKAÇ AÇIKLAMA DEYİNEYİM BEN FERDİ CANCAN VAN BENİM DEDEM GEÇEN YIL VEFAT ETTİ 107 YAŞINDAYDI BEN VE BÜYÜKLERİM DEDEME GEÇMİŞİNDEN GEÇEN YILARAKADAR SORU SORARDIK BABAN VE SEN KARDEŞLERİN NERDEN GELDİNİZ DERDİKİ OGLUM BİZ İRAN DAN GİRESUNA GİTTİK YAKLAŞIK 1AY NE GİRESUNDAKALDIK ONDANSONRA VAN DA ALAKÖY KÖYÜNE YERLEŞTİK TABİ DEDEM DERDİ BEN BURAYA GELDİYİMDE 10 12YAŞLARINDAYDIM DEDEM 4ERKEK 1KIZDI TABİ BUNUN YANISIRA SADECE DEDEMLER DEGİLDİ BERABER GELDİKLERİ AMCA OGULLARIDA VARDI VE YABANCILARDA VARDI DEDEM DERDİ YAKLAŞIK BİZOZAMAN 80 .90 KİŞİYDİK TABİ OZAMAN DEVLET BABA BUNLARA YER BEDAVA VERİYORDU TABİ BUNLAR KENDİ ARALARINDA ANLAŞIP DİYORLARDİKİ SEN 10KİŞİ ŞU KÖYE FILAN KİŞİ SEN ŞU KÖYE 15KİŞİŞ GİT DERLERDİ TABİ ONDAN SONRA NESİL ÇOGALMA BAŞLARDI.SONER KARDEŞİM.DEDEMLER GELDİYİNDEN BERİ ALAKÖY KÖYÜN DEYDİLER TAA ŞİMDİYE KADAR ŞU ANDA VAN DA KÜRESÜNNÜ KÖYLERİ MERKEZ DE 15 KÖY VARDIR İLÇELERDEDE 15 KÖY VARDIR BUNUN YANISIRA MERKEZDE 7İLE 8ARASI OLMALIDIR VELE HASIR KISA VE ÖZ ANLATTIM.SONER PEKİ SİZİN ORADA KÜRESÜNNÜ VARMIDIR. BİLGİ EDİNİRSEN MEMNUN OLURUM. KENDİNE İYİ BAK. TEL.0546 487 43 43
Bağlantı - -
2009-05-01 23:47:34 - giresun
Yazan: sonerarkadaşlar küresünnilerin bugünkü giresunla bir alakası varmı bilenler açıklayabilirmi
Bağlantı - -
2009-04-30 11:10:13 - BABA KÜRESİNLİLER
Yazan: LAMIZGIRTLI ÜMİTBİZ KURESİNİZ MIKSİYE KOCERE BENZEMEYİZ YALAN YOK SÖZÜMÜZDE HİLE YOK ÖZÜMÜZDE DÜNYA MALI HİÇTİR GÖZÜMÜZDE,İRANDIR DİYARIMIZ İMANDIR SİLAHIMIZ KİMSE SORAMAZ BİZDEN ALLAH,ADIR HESABIMIZ.
Bağlantı - -
2009-04-19 03:33:39 - kuresinli
Yazan: turgutkuresinliler yüzde yüz türk kavimlerinden gelmedir .kürtte degiliz ermenide
bizden korkan zavalıların yazdıkları aptallıktr bizler kuresinli olarak vatanı için seve seve canını verecek tek aşiretiz.vatan bölümmez.bizler kuresinli aşiretizz.bizler gecmişimizi unutmayız , kendini unutanlar utansın bizler oguz türkleririzKURESİNLİLER
Bağlantı - -
2009-04-18 18:41:16 - TÜRK küresinli
Yazan: isimsizTÜRK OLMANIN TÜRKÜM DEMENİN SUÇ OLDUĞU DTP GİBİ BİR PARTİNİN KAZANDIĞI ŞEHİRDE YAŞAMAK ZOR....AMA İNADINA TÜRKÜM İNADINA KÜRESİNLİYİM.BU GÜZEL ÜLKEYE HAİNLİK EDENLER UMARIM GEÇ OLMADAN GERÇEĞİ GÖRÜRLER
Bağlantı - -
2009-04-17 20:52:34 - YOL VER TÜRKÜN BAYRAĞINA
Yazan: isimsizBEN BİR KÜRESİNLİYİM NE MUTLU ANADİLİM TÜRKÇE TÜRKİYEMİ ÇOK SEVİYORUM AY YILDIZIMA BAKMAYA KIYAMIYORUM DÜNYANIN EN GÜZEL BAYRAĞI
Bağlantı - -
2009-04-17 20:49:44 - HİLAL65KURT
Yazan: TÜRK65MEN BİR GEREGÜNDÜZLÜYEM BURDAN KÜRESİNNİLERE SESLENİYEM İÇİMİZDEN BURDADA TÜRKLERİN YAŞADIĞINI HAYKIRAN BİRİ NE ZAMAN ÇIKACAK
Bağlantı - -
2009-04-09 01:32:06 - Ortak Payda Adem a.s.
Yazan: veyselistİran'dan, Şah'ın birinin eziyetinden kaçan Küresinliler, Van'da ki "tür değiştiren" başka bir zulümle karşılaştı. “Acem” zulmü (Kürtler'in daha çok İran'da gelen Azeriler için kullandığı deyim).
Acem, İranlı anlamına gelir. Aslında bakarsanız Acem, Küresinliler için doğru bir terim. Fakat Acemler genelde şii, Küresinliler ise Sünni olduklarından, bu sözü kabullenmemişledir.(şahsi görüşüm)
İş hayatında, okul yaşamında ve sosyal hayatta, acem(ecem) ayrımcılığı yapılması bir çok Küresinli'yi yaralamıştır.
“Acem” ayrımından bıkarak veya başka sebeplerden dolayı Van'dan göç eden Küresinliler, orda doğmanın, Vanlı olmanın ve yine olmadıkları şey olmanın eziyetini sadece isim değiştiren bir başka çileyle “Kürt” deyimiyle yaşadılar.
Sözün Özü ; Acem’miş Kürt’müş Laz’mış Türk’müş Önemli olan Adem a.s. soyundan gelmek değil mi?. Aslolan İnsan olmak değil mi? O zaman bu ötekileştirmenin anlamı ne
Kime ne fayda sağlıyor ki, külliyen zarar olduğu halde…
"http://www.facebook.com/topic.php?topic=8768&uid=70535406847#/group.php?gid=70535406847&ref=mf"
Bağlantı - -
2008-11-25 00:34:00 - Haluk Bayraktar'ın yorumunu İYİ okuyun....
Yazan: hABİLArkadaşlar bu konuda gösterdiğiniz hassasiyet gerçekten çok önemlidir. Kendimizi tanımak ve en doğru şekilde tanıtmak şüphesiz ki gereklidir. Ancak sahip olduğumuz milliyete istinaden başka insanları hor hakir görmek bize, geleneklerimize, en önemlisi dinimize aykırıdır. Elbette ki soyumuz Türk'dür; ancak dindaşlarımıza gardaş demeyi bildik şimdiye kadar, şimdiden sonrada hiçbir provakasyona gelmeyelim.
Küresünnilere düşen; birbirlerini sevmek ve her hususta birlik olmaktır.
Ayrıca açılan internet sitelerine destek olmanızı rica ediyorum...
Bağlantı - -
2008-11-21 16:16:32 - küresinli
Yazan: ŞAHBAĞILIARKADASLAR ALLAH' A ÇOK ŞÜKÜR KÜRESİNLİLER OLARAK TÜRK'ÜZ BİZ.. BİZE ÇAMUR ATMAYA ÇALIŞAN KÜRTLER Bİ BAKSINLAR NERDEN GELDİKLERİNE.. ARAŞTIRMALARA GÖRE ÇOĞUNUN SOYU ERMENİLERE DAYANIR BUNU HAZMEDEMEYİP BİZE ÇAMUR ATIYORLAR.. VAN'DAKİ TEK TÜRK AŞİRET BİZİM AŞİRETTİR VE DOĞUNUN DEVLETİNE EN SADIK MİLLETİDİR.. EĞER KÜRESİNLİLER OLMASAYDI, VAN'DA NE ASKER NE POLİS BARINABİLİRDİ.. "TÜRK TANRI'NIN KILICIDIR.TANRI TÜRKÜ KORUSUN."
Bağlantı - -
2008-11-21 16:15:33 - küresinli
Yazan: ŞAHBAĞILIARKADASLAR ALLAH' A ÇOK ŞÜKÜR KÜRESİNLİLER OLARAK TÜRK'ÜZ BİZ.. BİZE ÇAMUR ATMAYA ÇALIŞAN KÜRTLER Bİ BAKSINLAR NERDEN GELDİKLERİNE.. ARAŞTIRMALARA GÖRE ÇOĞUNUN SOYU ERMENİLERE DAYANIR BUNU HAZMEDEMEYİP BİZE ÇAMUR ATIYORLAR.. VAN'DAKİ TEK TÜRK AŞİRET BİZİM AŞİRETTİR VE DOĞUNUN DEVLETİNE EN SADIK MİLLETİDİR.. EĞER KÜRESİNLİLER OLMASAYDI, VAN'DA NE ASKER NE POLİS BARINABİLİRDİ.. "TÜRK TANRI'NIN KILICIDIR.TANRI TÜRKÜ KORUSUN."
Bağlantı - -
2008-08-26 19:22:19 - Milliyetcilikte Amacımız Ne Olmalı?
Yazan: haluk bayraktarMilliyetcilikte Amacımız Ne Olmalı?
amacımız birlikteliklerimizi farklılıklarımızı anlayışla karşılamak olmalı ,kaybolmaya yüz tutmuş değerlerimizi yeniden canlandırmak,dindaş aşiretler arası iletişimi ve bağları kuvvetlendirmek ve de yeni nesil'e yardımlaşma ve sevgi,”biz Muhabbet fedaileriyiz Husumete Vaktimiz yok” anlayışını ve değerlerini taşımak olmalıdır
Biz hepimiz din kardeşiyiz . Sonrası sonra gelir
lütfen siyasilerin oyunlarına kendimizi, çocuklarımızı , aşiretimizi ve toplumumuzu alet etmeyelim
Kendi aşiretim ve Her bir aşiret için ayrı ayrı tüm özellikleriyle en ince ayrıntısına kadar Kur'ana ,Sünnete, İcma Ve Nur'lara Uygunsa Baş Göz üstüne Yoksa: hayır hayır ben sizden değilim deyip haykırıyorum
aksi halde onu bunu hor- hakir görerek Hiçbir yere varılmaz -varılmadı – varılmayacak
ÖLÇU : Kur'ana ,Sünnete, İcma Ve Nur'lara Uygunsa tamam ben bu milletin bir mensubuyum. Aksi halde kovulmuş şeytandan kaçar gibi milliyetçilikten ve Milliyetimden uzağım,ağuzubilahi-mine-l-milliyetçilik
Bağlantı - -
2008-08-05 16:51:13 - BİZE BÖYLE Bİ LEKE SÜRMELERİNE İZİN VERMEYELİM ...
Yazan: DUYGU BAŞTÜRKKÜRT DENİLİYOR BİZE AMA BEN BÖYLE BİŞEYE MÜSADE ETMEDİM ETMEYECEGİMDE..TÜRKÜM TÜRK OLDUGUM ,ÇİN ÇOK GURURLUYUM..NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.ASLINDA KÜRTLERİ Bİ ÜLKEYE TOPLAYACAN KENDİ KENDİLERİNİ YESİNLER.ORTALIKTA FAZLALIK DİYE DOLAŞMASINLAR.
Bağlantı - -
2008-07-07 17:07:29 - KURESINLI VE TURKLUK
Yazan: ALAKOYLUKURESINLILER OZ BE OZ TURKTUR KUSKUSU OLAN GIDER TARIHE BAKAR BIZE kurtluk GIBI KARA LEKE SURMEK ISTEYENLERE ELBET FIRSAT VERMEYIZ CUNKU BIZ LER YANI KURESUNNILER TURK OĞLU TURKUZ ... SELAM OLSUN TURK KOYU ALAKOYE
Bağlantı - -
2008-07-07 17:03:39 - TÜRKLUK
Yazan: TURK OGLU TURKBİZE kurt DIYEN GITSIN KENDI TARIHINE BAKSIN BIZIM KIM OLDUĞUMUZU HERKEZ IYI BILIR ALLAHA SUKUR BIZ TURK OĞLU TURKUZ VE EN BUYUK SEREFIMIZ DAMARLARIMIZZDAN TURK KANI GECMESIDIR SON NOKTA NE MUTLU TURKUM DIYENE ...
Bağlantı - -
2008-05-09 17:02:35 - küresünniler
Yazan: isimsizBen TÜRKlüğümle övünüyorum,küresünniyim tarihimi de nerden geldiğimi de iyi biliyorum,küresünniler asıl TÜRKlerdir.Kimse neyin ne olduğunu bilmeden konuşmasın.TÜRKÜM,TÜRK DOĞDUM,TÜRK ÖLECEĞİM.
Bağlantı - -
2008-04-11 09:55:56 - biz kardeşiz
Yazan: ROSO TOROher nekadar kürt diye tanınsakta özbe öz Türküz BİZ KURESİLİLERİN nerden geldiğini bilmeden sırtımıza vurulan kürt damgasından oldukca rahatsız ve bı okadarda huzursuz olmaktayım kısacası ALAKÖY KÖYÜ TÜRK KÖYÜDÜR 'NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE'
Bağlantı - -
2008-02-29 14:20:33 - ne mutlu türküm diyene
Yazan: alaköylüküresinliler türk oğlu türktür
Bağlantı - -
2008-02-04 12:37:14 - KÜRESUNNİLER YÜZDE YÜZ TÜRK KANI TAŞIRLAR
Yazan: ÜLKÜCÜ GENÇLİKBİZ ÜLKÜCÜLERDE KÜRESUNNİLERİ DESTEKLİYORUZ KÜRESUNNİLER YÜZDE YÜZ TÜRKTÜRLER VE UZUN YILLAR TÜRKLÜĞE HİZMET ETMİŞLERDİR NASIL OLURDA KÜRESUNNİ GİBİ BİR MİLLETE kürt DERSİNİZ.....?
Bağlantı - -
2008-02-04 12:31:10 - TÜRKÜM DEMEK SUÇ OLSADA TÜRK DOĞDUK TÜRK KALCAĞIZ
Yazan: isimsizya küresunnilere kürt diyenlere sesleniyorum doğduklarından bu yana TÜRK olduklarını bütün dünyanın bildiği bir millete nasıl olurda kürt dersiniz bre cahiller küresunniler asil TÜRK kanını taşıyorlar bunu herkes böyle bile.......
Bağlantı - -
2007-11-23 21:03:32 - küresinli
Yazan: 8 atam küresinlievet ben bir küresinli kızım hatta türk kızı türküm,benim 8 dedem küresinli ve hepsinin ismini tek tek sayabilirim ,nasıl olurda küresinliler yüzde yüz kürttür dersiniz yaaaaaaaaa, çok cahilce yazılmış ve düşünülmüş gidin bakın örfünü geleneğini bu kadar iyi yaşayan bir millet varmıdır,hey küresinliler bunlara ve bu gibi düşünenlere fırsat vermeyin.
Bağlantı - -
2007-10-20 01:16:30 - küresünni
Yazan: isimsizBende bir küresünniyim ve biz dede babadan türküz ve her zamanda Türk olmuşuzdur. Saçmalayan kişiler ki küresünniler kürtdirler diyorlar bir tarihe baksinlar, tüm tarih yazilarinda onlarin Türk olmalarina kanit var tabii ki okuyan olsa saçmalamaz. Bu tür cahil insanlarin yüzündendir ki ilerlemiyorlar ve asil türklere kürt diyorlar. Yaziklar olsun
Bağlantı - -
2007-10-09 16:28:46 - küre-sünni
Yazan: isimsizbeyler küre-sünniler kendilerini bilir. Kimse dışarıdan çıkıpta Kürttürler demesin. Van da veya Güney Azerbaycanda yaşayan herkes Küre-sünnilerin Kürt olmadığını bilir.Küre-sünnilerin asılları, geldikleri yerler, dilleri, örf ve adetleri belliyken; yapılan yanlış yorumlar, bilinçli fanatikce yapılıyor.
Bağlantı - -
2007-08-26 00:01:12 - TTK
Yazan: isimsizsalaklığın bu kadarına çüş denir.küresinliler %100 kürtmüş.hem Türkiyedeki hem irandaki küresinliler makalede -küresinliler kürt aşiretidir- diye yanlış tanıtıldığı için siteyi mesaj yağmuruna tutuyorlar,-yanlışlığı düzeltin,biz Türküz-diye feryad ediyolar ama işgüzar bir kürd çıkıp bu lafı söylüyor..
Bağlantı - -
2007-08-25 23:08:17 - kuresunni
Yazan: isimsizKuresunni ler elbette yüzde yüz Kürttürler..
Bağlantı - -

